"שר החוץ": ראש הממשלה יוצא למרתון פגישות מדיניות

איתי גדסי No Comments on "שר החוץ": ראש הממשלה יוצא למרתון פגישות מדיניות

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייצא מחר לסבב פגישות מדיניות באירופה. רה"מ נתניהו ייפגש עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, נשיא צרפת עמנואל מקרון ועם ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי | על הפרק: מניעת פיתוח הנשק הגרעיני באיראן והסנקציות ואי המשך עזרה כלכלית לאיראן

12:51
28.04.24
נתי שולמן No Comments on הגאון הרב אברהם יוסף בדברים נוקבים: "נשיאה בעול היא הדדית"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שברקע מנסה האיחוד האירופי במיוחד על ידי ממשלות גרמניה וצרפת להמשיך להחיות את הסכם המעצמות עם איראן, מחר ממריא ראש הממשלה ואדריכל ביטול ההסכם הגרעין עם איראן לפגוש את המתנגדים הגדולים לביטול ההסכם, נתניהו ינסה לשכנע את ראשי המדינות בחשיבות ביטול ההסכם ובכך להביא למניעת נשק גרעיני לאיראן.

וכך מסעו המדיני הגדול ביותר בתקופה האחרונה של נתניהו מתחיל מחר, בלוח זמנים צפוף מאוד עם עשרות מפגשים עם מנהיגים כלכלנים ובכירי המשק הצרפתי וכמובן אירועים לכבודה של מדינת ישראל:

ראש הממשלה בנימין נתניהו ימריא מחר לסבב פגישות מדיניות בברלין, פריז ולונדון. ביום שני ייפגש רה"מ נתניהו עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, בשלישי עם נשיא צרפת עמנואל מקרון וביום רביעי עם ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי.
בלונדון ייפגש רה"מ נתניהו גם עם שר החוץ של בריטניה בוריס ג'ונסון ועם חברי פרלמנט בריטים.

רה"מ נתניהו ישוחח עם המנהיגים על מניעת התחמשותה של איראן בנשק גרעיני, על התפשטות התוקפנות האיראנית ועל ההתפתחויות האחרונות באזור. כמו כן, ידונו בהמשך קידום שיתופי פעולה בתחומים שונים.

בביקור בפריז, רה"מ נתניהו והנשיא מקרון ישתתפו באירוע לכבוד שנת ה-70 למדינת ישראל ופתיחת "העונות המצטלבות" ישראל-צרפת. במסגרת "העונות המצטלבות", יתקיימו כ-300 אירועים בשתי המדינות במגוון תחומים כגון: מדע וחדשנות, אמנות, מוזיקה, קולינריה, אקדמיה, כלכלה ותאטרון. כמו כן, רה"מ נתניהו ישתתף באירוע כלכלי, בהזמנת שר האוצר של צרפת Bruno Le Maire, עם ראשי חברות בכירים במשק הצרפתי, וכן ייפגש עם ראשי הקהילה היהודית בצרפת.

דברי רה"מ נתניהו בפתח ישיבת הממשלה הבוקר:
"מחר אני אצא לאירופה לפגישה עם שלושה מנהיגים מרכזיים: אנגלה מרקל, עמנואל מקרון ותרזה מיי. אני אדון איתם על ההתפתחויות באזור, אבל הדגש יהיה על איראן, קודם כל, על המשך בלימת תוכנית הגרעין של איראן. אני כמובן אחדד אמת שאינה משתנה: ישראל לא תאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני.

הדבר השני הוא בלימת תוכניות ההתפשטות והתוקפנות של איראן ברחבי המזרח התיכון ובראש ובראשונה בסוריה. גם כאן אעמוד על עיקרון יסודי: ישראל שומרת ותמשיך לשמור על חופש הפעולה שלה נגד ההתבססות הצבאית האיראנית בכל שטח שהוא בסוריה".

צילום:פלאש90)

 

 



0 תגובות